De energie van Solarplaza Superpromoters

Zonne Energie Superpromoters

Graag delen we vanuit De Kracht Van Enthousiasme weer een nieuwe Superpromoter case. Mooi om te zien dat steeds meer bedrijven met Superpromoters aan het werk gaan. Hopelijk inspireert het jou en kan jij er je voordeel mee doen!

Solarplaza is een Nederlands bedrijf dat al 10 jaar wereldwijd conferenties organiseert over zonne- energie. Zij waren één van de eersten wereldwijd en zien steeds meer concurrenten opkomen. Uitdagingen voor Solarplaza zijn:

  • Hoe blijven wij onderscheidend? -> aanscherping positionering
  • Hoe blijven wij dicht bij onze klanten staan? -> co creatie
  • Hoe zorgen we ervoor dat de klanten naar de conferenties blijven komen? -> acquisitie

Vragen die bij jouw organisatie vast ook voorkomen. Dit zijn bij uitstek uitdagingen die je samen met je SuperPromoters kan oppakken. Nog even voor de mensen die het niet scherp hebben; SuperPromoters zijn relaties die (1) heel enthousiast zijn (2) dit enthousiasme delen en (3) invloed hebben in hun sociale omgeving. Deze mensen zijn natuurlijk zeker te vinden in de zonne energie branche!

sunshine

Aanpak

Met een online enquête zijn de Superpromoters van Solarplaza geïdentificeerd. Je weet dan hoe de enthousiasme funnel eruit ziet; hoeveel mensen zijn enthousiast, hoeveel delen er en hoeveel hebben invloed. Daarna zijn interviews gehouden om de achterliggende motivaties te achterhalen. Erg gaaf om het enthousiasme van de Superpromoters live te ervaren, en heel leerzaam voor Solarplaza! Daarnaast mooi om te zien dat ook in een Business-to-business omgeving Superpromoters aanwezig zijn en hun enthousiasme delen.

Enthousiasme

De Superpromoters zijn enthousiast omdat de conferenties helpen hun hogere doel te bereiken; de wereld overtuigen van al het mooie dat zonne energie te bieden heeft. De Superpromoters zijn positief kritische mensen die met hun peers de branche verder willen helpen. En dat lukt via de conferenties van Solarplaza. En dat leidt tot dit soort quotes van de Superpromoters:

“Solarplaza staat voor innovatie, vernieuwing en creativiteit – zowel in contacten tussen mensen als in het programma”

“Refreshing qua aanpak”

“Most effective way to learn about a market”

“High level people”

“Unique formula!”

Een cadeautje voor alle mensen bij Solarplaza!

Delen

Een Superpromoter deelt op de manier die bij hém of háár past. Dat is offline d.m.v. gesprekken met collega’s, leveranciers, klanten, overheid of presentaties binnen bedrijven, universiteiten etc. Online wordt er ook breed gedeeld; ze schrijven blogs, reacties op de actualiteit, columns in kranten, maar sturen ook gewoon mailtjes door vanuit Solarplaza. Een heel scala aan activiteiten, recht in de doelgroep van Solarplaza.

Invloed

De Superpromoters hebben een indrukwekkende staat van dienst in de zonne energie branche. Ze hebben vaak bij meerdere organisaties gewerkt en hebben een groot netwerk. Hun kennis, expertise en autoriteit is door de jaren heen opgebouwd. Daardoor worden ze benaderd door journalisten, overheid, universiteit om hun mening te delen. Of dat doen ze proactief zelf omdat hun hart bij de branche ligt en ze de branche verder willen brengen.

De Kracht van Enthousiasme is exponentieel

Wat kan Solarplaza doen?

De volgende stap is om het enthousiasme van de Superpromoters te blijven voeden, de Superpromoters te helpen om te delen en hun invloed te vergroten. De Superpromoters hebben hun ideeën hoe Solarplaza dit zou kunnen doen, geuit; zij komen zelf met de aanbevelingen en dat doen ze als Superpromoter maar al te graag voor Solarplaza. Dat meedenken voedt hun enthousiasme en aangezien Solarplaza gezien wordt als dé innovatieve voorloper in de markt (visionaire organisatie) geeft henzelf dit ook direct meer invloed in de markt. Door gewoonweg geassocieerd te worden met Solarplaza. En dat laatste is ook een eye-opener voor Solarplaza… gezien worden als dé innovatieve visionaire partij in de markt waar Superpromoters graag mee willen denken. Solarplaza zal actief aan de slag gaan met alle waardevolle ideeën die door hun superpromoters zijn aangedragen. Door middel van de business case die wij voor hen hebben opgesteld, is het voor Solarplaza ook duidelijk wat de financiële impact is als zij deze ideeën gaan activeren.

De energie van Solarplaza Superpromoters – vervolg

Zonne Energie Superpromoters

Graag delen we vanuit De Kracht Van Enthousiasme weer een nieuwe Superpromoter case. Mooi om te zien dat steeds meer bedrijven met Superpromoters aan het werk gaan. Hopelijk inspireert het jou en kan jij er je voordeel mee doen!

Solarplaza is een Nederlands bedrijf dat al 10 jaar wereldwijd conferenties organiseert over zonne- energie. Zij waren één van de eerste wereldwijd en zien steeds meer concurrenten opkomen. Uitdagingen voor Solarplaza zijn:

  • Hoe blijven wij onderscheidend? -> aanscherping positionering
  • Hoe blijven wij dicht bij onze klanten staan? -> co creatie
  • Hoe zorgen we ervoor dat de klanten naar de conferenties blijven komen? -> acquisitie

Vragen die bij jouw organisatie vast ook voorkomen. Dit zijn bij uitstek uitdagingen die je samen met je SuperPromoters kan oppakken. Nog even voor de mensen die het niet scherp hebben; SuperPromoters zijn relaties die (1) heel enthousiast zijn (2) dit enthousiasme delen en (3) invloed hebben in hun sociale omgeving. Deze mensen zijn natuurlijk zeker te vinden in de zonne energie branche!

sunshine

Aanpak

Met een online enquête zijn de Superpromoters van Solarplaza geïdentificeerd. Je weet dan hoe de enthousiasme funnel eruit ziet; hoeveel mensen zijn enthousiast, hoeveel delen er en hoeveel hebben invloed. Daarna zijn interviews gehouden om de achterliggende motivaties te achterhalen. Erg gaaf om het enthousiasme van de Superpromoters live te ervaren, en heel leerzaam voor Solarplaza! Daarnaast mooi om te zien dat ook in een Business-to-business omgeving Superpromoters aanwezig zijn en hun enthousiasme delen.

Enthousiasme

De Superpromoters zijn enthousiast omdat de conferenties helpen hun hogere doel te bereiken; de wereld overtuigen van al het mooie dat zonne energie te bieden heeft. De Superpromoters zijn positief kritische mensen die met hun peers de branche verder willen helpen. En dat lukt via de conferenties van Solarplaza. En dat leidt tot dit soort quotes van de Superpromoters:

“Solarplaza staat voor innovatie, vernieuwing en creativiteit – zowel in contacten tussen mensen als in het programma”

“Refreshing qua aanpak”

“Most effective way to learn about a market”

“High level people”

“Unique formula!”

Een cadeautje voor alle mensen bij Solarplaza!

Delen

Een Superpromoter deelt op de manier die bij hém of háár past. Dat is offline d.m.v. gesprekken met collega’s, leveranciers, klanten, overheid of presentaties binnen bedrijven, universiteiten etc. Online wordt er ook breed gedeeld; ze schrijven blogs, reacties op de actualiteit, columns in kranten, maar sturen ook gewoon mailtjes door vanuit Solarplaza. Een heel scala aan activiteiten, recht in de doelgroep van Solarplaza.

Invloed

De Superpromoters hebben een indrukwekkende staat van dienst in de zonne energie branche. Ze hebben vaak bij meerdere organisaties gewerkt en hebben een groot netwerk. Hun kennis, expertise en autoriteit is door de jaren heen opgebouwd. Daardoor worden ze benaderd door journalisten, overheid, universiteit om hun mening te delen. Of dat doen ze proactief zelf omdat hun hart bij de branche ligt en ze de branche verder willen brengen.

De Kracht van Enthousiasme is exponentieel

Wat kan Solarplaza doen?

De volgende stap is om het enthousiasme van de Superpromoters te blijven voeden, de Superpromoters te helpen om te delen en hun invloed te vergroten. De Superpromoters hebben hun ideeën hoe Solarplaza dit zou kunnen doen, geuit; zij komen zelf met de aanbevelingen en dat doen ze als Superpromoter maar al te graag voor Solarplaza. Dat meedenken voedt hun enthousiasme en aangezien Solarplaza gezien wordt als dé innovatieve voorloper in de markt (visionaire organisatie) geeft henzelf dit ook direct meer invloed in de markt. Door gewoonweg geassocieerd te worden met Solarplaza. En dat laatste is ook een eye-opener voor Solarplaza… gezien worden als dé innovatieve visionaire partij in de markt waar Superpromoters graag mee willen denken. Solarplaza zal actief aan de slag gaan met alle waardevolle ideeën die door hun superpromoters zijn aangedragen. Door middel van de business case die wij voor hen hebben opgesteld, is het voor Solarplaza ook duidelijk wat de financiële impact is als zij deze ideeën gaan activeren.

De energie van Solarplaza Superpromoters

Laat je inspireren door de energie van Solarplaza Superpromoters en lees hoe het werkt…