C-Job kiest richting met super promoters – vervolg

Het begint bij superpromoters

Start van het traject was een beknopt online onderzoek onder alle klanten rondom één essentiële vraag: “in hoeverre bent u bereid deze organisatie aan te raden aan een kennis, relatie of vriend?”. Door het stellen van deze vraag kreeg C-Job inzicht in wie haar superpromoters zijn. “Het helpt bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten als de opdrachtgever supepromoters is,” aldus Basjan Faber, directeur eigenaar van C-Job.

Het enthousiaste MT van C-Job ontwikkelde samen met Caramel in no-time een onderscheidende marketingstrategie die direct vertaald is in een nieuwe C-Job website.

 

Job Volwater, directeur eigenaar van C-Job:

“De aangescherpte visie en missie, nieuwe merkwaarden, merkbelofte en pay-off helpen ons als MT één taal te spreken en ons verhaal beter te vertellen.”

Nieuwe markten veroveren

Voor één van de belangrijkste sectoren in de markt ontwikkelde Caramel samen met C-Job een nieuwe propositie. Deze propositie heeft C-Job zelf vervolgens verder uit ontwikkeld in proposities voor 2 andere doelmarkten.

 

Jelle Grijpstra, senior naval architect en MT lid bij C-Job:

“Dat helpt, ook in commercieel opzicht. We zijn nu al druk bezig om nieuwe markten te veroveren.”

 

56 contactmomenten, 10 meter papier

10 meter brown paper was er nodig om de customer journey (alle contactmomenten tussen klant, organisatie en merk) van C-Job weer te geven. Caramel had het genoegen 5 klanten van C-Job te interviewen om de customer journey te toetsen en de momenten van de waarheid voor de klant te achterhalen. Door vervolgens de merkwaarden in de mix te trekken, ontwikkelden we in een gezamenlijke creatieve sessie een aantal onderscheidende klantbelevingsconcepten.

 

Resultaat

De klantbelevingsconcepten hebben we vervolgens direct in een visueel actieplan vastgelegd en resulteerden onder andere in een aantal noodzakelijke organisatorische aanpassingen binnen C-Job. “De sessies met Caramel hebben gezorgd voor meer eenheid in het team. Het traject heeft ook gediend om alle visies, ideeën en meningen samen te kneden”, aldus Barend-Jan Binkhorst, manager naval architecture, “Aan ons nu de taak om alle actieplannen verder in de praktijk te brengen.”

Begin 2014, een aantal maanden na afronding van het traject doen we een 2e onderzoek om het effect van het hele traject te meten. Zo wordt duidelijk of klanten vinden dat de beleving van C-Job is verbeterd en hoeveel nieuwe ambassadeurs C-Job heeft gecreëerd. Eén ding staat als een paal boven water; C-Job is met veel enthousiasme bezig om in nauwe samenwerking de ambities van haar opdrachtgevers te realiseren!

C-Job kiest richting met Superpromoters

C-Job -een maritiem ingenieursbureau- kiest richting met haar Superpromoters.