Trouwe fans Rotterdamse Schouwburg in de hoofdrol! – vervolg

 

De laatste jaren luistert de Rotterdamse Schouwburg steeds meer en beter naar haar bezoekers. Zij doet regelmatig publieksonderzoek, past haar beleid daar op aan en bezoekers spelen een steeds belangrijke rol in de uitingen en campagnes van de Rotterdamse Schouwburg. Zij streeft naar een nog groter en breder publiek en wil dit bereiken door een grotere doelgroep aan te spreken. In de campagne “Ontmoet mij in de Rotterdamse Schouwburg” spelen de trouwe bezoekers (de fans, de superpromoters) de hoofdrol. Zij worden prominent naar voren geschoven. Het brede publiek kan zich zo vereenzelvigen met de verschillende typen bezoekers die nu al vaak naar de Schouwburg gaan.

Aanpak
Via Facebook, Twitter, en de website kreeg het publiek de kans om zich aan te melden als kandidaat voor: Het gezicht van de Rotterdamse Schouwburg 2013/2014. Meer dan 35 frequente bezoekers reageerden en lieten zich als modellen fotograferen. Een aantal van hen werden paginagroot afgebeeld in de nieuwe seizoenbrochure. De Rotterdamse Schouwburg was blij verrast door de hoeveelheid reacties en de mooie foto’s van een heel divers Rotterdamse Schouwburg publiek. De campagne werd daarom doorgezet met een Facebook verkiezing, zodat alle bezoekers een stem konden hebben in wie gaat figureren in de campagne “Ontmoet mij in de Rotterdamse Schouwburg”. De verkiezing was een groot succes en leverde veel online buzz op. De hoofdprijs, 1 jaar lang gratis naar de Rotterdamse Schouwburg voor 2 personen, werd uiteindelijk gewonnen door Herman Hammer. Alle portretten zullen het gehele seizoen 2013/2014 in online en offline campagnes terugkomen met als doel de naamsbekendheid te vergroten en de drempel nog verder te verlagen, door te laten zien wat voor leuke, ‘gewone’ mensen de Rotterdamse Schouwburg al bezoeken.

Resultaat
In minder dan 2 weken werden er ruim 2.500 stemmen uitgebracht en de verkiezing heeft meer dan 200.000 Facebook vrienden bereikt. Daarnaast voelen de 35 ‘gezichten’ en hun echte en virtuele vrienden zich nog meer verbonden met de Rotterdamse Schouwburg. De campagne zal het hele seizoen nog doorlopen in online en offline acties, waaronder een billboard campagne. De Rotterdamse Schouwburg wil doorlopend contact houden met alle Superpromoters (ambassadeurs of fans) die via dit soort acties geïdentificeerd worden. De kracht van hun enthousiasme is erg waardevol.

 

Enthousiast? Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+